Rabu, 23 Mei 2012

Samsung Galaxy S III


BELUM puas dengan rangkaian produk selular terdahulunya, syarikat teknologi terkenal dunia, Samsung Electronics Co. menampilkan pula model telefon pintar terkini mereka, Samsung Galaxy S III.

Kali ini generasi ketiga untuk legasi peranti Samsung Galaxy S itu disempurnakan bersama kelebihan teknologi natural berinspirasikan manusia dan alam.

Ini kerana ia dilengkapi keunikan mampu mengenalpasti dan memahami kehendak pengguna merangkumi wajah dan suara serta membenarkan pelbagai aktiviti perkongsian secara mudah dan cepat.

Dengan segala kelebihan itu, ternyata penantian sekian lama penggemar produk telekomunikasi Samsung terhadap gajet berinovatif itu sangatlah berbaloi.

Samsung Galaxy S III dipacu oleh sistem operasi Android 4.0 Ice Cream Sandwich di samping terbina bersama teknologi mobiliti intuitif tanpa kompromi.

Pengguna pasti akan teruja melaksanakan operasi telefon berkenaan menerusi skrin paparan Super Amoled definisi tinggi (HD) bersaiz 4.8 inci.

Daripada segi fungsi pengimejan, gajet tersebut mempunyai kamera belakang pintar lapan megapiksel dan kamera hadapan pula beresolusi 1.9 megapiksel.

Untuk rekaan pula, model itu mempunyai bentuk ergonomik berkonsepkan alam selain lengkungan kemas yang bakal memberi keselesaan sentuhan dan genggaman di tapak tangan.

Sesuatu yang baru, melalui aplikasi S Voice, peranti berkenaan dapat mengesan maksud sesuatu arahan suara dan seterusnya memberi respons bersesuaian seperti fungsi pencarian maklumat, kawalan muzik, penghantaran mesej atau emel dan rakaman foto.

Bukan setakat itu, kehadiran aplikasi AllShare Cast dan AllShare Play turut membolehkan telefon itu diintegrasi secara Wi-Fi bersama televisyen, komputer peribadi atau tablet bagi tujuan penghantaran fail.

Samsung Galaxy S III dijangka memasuki pasaran Malaysia menjelang penghujung Mei ini dengan tawaran pilihan warna biru dan putih.

- UTUSAN

0 komentar:

Posting Komentar


Top